Zaterdag 6 augustus

6 augustus 2011 - Kamari, Griekenland

Joehoe vandaag lekker zeilen. Eerst lekker rustig op mijn kamer nog wat lezen. We worden pas om half 2 opgehaald. Sjips....... nu bedenk ik me ineens dat we die leuke (!) weg naar de haven weer zullen moeten gaan afleggen, alleen dan nu naar beneden.........HELLEPIE! Uiteindelijk die route wel overleefd maar echt lekker voel ik me niet... Als dat maar goed gaat, dacht ik.

Op de boot lekker gehobbeld, net de spaarzame maaltijd die ik  had genuttigd binnen kunnen houden. Nee ik voelde me echt niet goed. Ik heb zelfs overwogen om niet mee naar boven te gaan op de vulkaan. Maar dit vond ik toch zonde dus ben ik toch maar meegelopen. Na een half uurtje klimmen moet ik zeggen dat het een stuk beter ging dan verwacht. Het is leuk om een keer op een vulkaan te staan en verbaasd te zijn over de enorme natuurkracht die hier aan de gang moet zijn geweest..... Maar inderdaad Tycho, ik heb goed gekeken je ziet echt geen kolkende lava massa onderin zitten!!!! Ik heb wel de opstijgende warmte gevoeld in een soort van putje en zwavel.

Daarna hebben we bij de oude vulkaan nog kunnen zwemmen in een soort bad waar je er 20 jaar jonger van gaat  uitzien..... ( haha) Het was wel lekker verfrissend ook al was dat water warm. Daarna zijn we gaan eten, niet op de boot maar bij een klein Eilandje in de buurt. We kregen veel eten en in rap tempo voorgeschoteld. Ik dacht hier trap ik dus niet in en heb met mate gegeten omdat ik anders bang was dat het er weer uit zou gaan komen. Dat was maar goed ook want volgens mij vinden ze het als kapitein wel leuk om net die golfjes te pakken die het  meeste schommelen.....

De zonsondergang was erg mooi zoals je op de foto's kunt zien. hier heb ik enorm van genoten. Op het moment dat we stillagen om van het hele fenomeen te genieten zette de kapitein een heel romantisch deuntje op. Hier werd op gereageerd met een hoop gelach en gegniffel. Als je al in een romantische bui was, verdween die erg snel denk ik......

Zon onder wij weer naar de haven en uiteraard die steile helling weer naar boven. Gelukkig was het nu donker en heb ik mijn ogen dichtgedaan om die haarspeldbochtjes niet te hoeven zien...

AL met al een supermiddag en avond gehad......

Rian had me al ge smst of we morgen iets gingen doen. Dus morgen word ook vast weer leuk